پذیرش قوانین و مقررات

بسم الله الرحمن الرحیم

شرایط استفاده و بهره‌برداری عمومی از BVIS

مقدمه

استفاده و بهره‌برداری از پلتفرم (https://BVIS.ir) و سرویس‌ها، ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و سایر وب‌سایت‌ها و دامنه‌ها و نشان‌های تجاری وابسته به آن، که از این پس در این سند «BVIS»‌ نامیده می‌شود، برای تمام افرادی که به موجب قوانین جمهوری اسلامی ایران، اهلیت قانونی خرید و فروش و نیز بهره‌برداری و مشارکت در فضای مجازی را دارند، که در این سند «کاربر / کاربران» خوانده می‌شود، به شرط رعایت قوانین و شرایط این سند و سایر اسناد ارجاع یا اشاره شده، آزاد خواهد بود. همچنین منظور از «محصول» در این سند، همه کالاها و خدمات فیزیکی (عینی و ملموس) و غیرفیزیکی است که کاربر در جایگاه فروشگاه‌دار برای فروش یا اهدا عرضه می‌کند.

پذیرش شرایط استفاده

  1. این سند و سایر سندهایی که در این متن به آن‌ها ارجاع داده می‌شود، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهره‌برداری از « BVIS » است.
  2. شرایط استفاده از BVIS ، جزو قراردادهای قانونی الزام‌آور فی‌مابین کاربر (شما) و« BVIS » است.
  3. این سند، حقوق و مسئولیت‌های کاربران را به هنگام بهره‌برداری و استفاده از BVIS بیان می‌کند. لذا مستلزم است که دقیق خوانده و رعایت شود. با استفاده از یکی یا تمامی سرویس‌های « BVIS » (حتی صرف بازدید و جست‌وجو در وب‌سایت)، شما اطلاع و موافقت خود را با شرایط استفاده و بهره‌برداری از « BVIS» اعلام کرده‌اید و در صورتی که با این شرایط موافقت ندارید، نباید از خدمات « BVIS » استفاده کنید.
  4. « BVIS» بازاری است اجتماعی که کاربران آن به صورت آنلاین و آفلاین به هم مرتبط می‌شوند و علاوه بر داد و ستد به توسعه محتوا و شبکه خود نیز می‌پردازند. از این رو، « BVIS » چندین سند متفاوت شرایط استفاده خواهد داشت که ناظر به کارکردها و بهره‌برداری‌های مختلف از خدمات « BVIS » است. در این سند، برخی از این شرایط عمومی و اختصاصی آمده است اما برای هر گونه بهره‌برداری از مجموعه خدمات «BVIS»، باید سایر اسناد مربوط به آن را (حتی اگر در این سند به آن اشاره یا ارجاع نشده است) نیز مطالعه کنید و با پذیرش شرایط آن، در « BVIS » فعالیت کنید؛ زیرا مفاد آن اسناد نیز جزو قوانین و شرایط استفاده از « BVIS » است.
  5. «BVIS»ممکن است در هر زمانی نسبت به به‌روزرسانی این سند اقدام کند. در صورتی که به تشخیص «BVIS»این تغییرات عمده و جدی باشد، از طریق ایمیل یا انتشار در بسترهای «BVIS»، به اطلاع شما (کاربر) خواهد رسید. شما می‌توانید با مطالعه این تغییرات نسبت به تدوام همکاری و استفاده از خدمات «BVIS»، تصمیم‌گیری کنید. مستحضر باشید که ادامه استفاده از خدمات «BVIS» به معنای پذیرش این تغییرات است و ادعای جهل و عدم آگاهی نسبت به آن در هر حال مسموع نخواهد بود.

حساب کاربری

شما (کاربر) برای استفاده از خدمات مختلف «BVIS»، به ایجاد حساب کاربری نیاز دارید و با تاسیس حساب کاربری می‌پذیرید که این قرارداد را به طور کامل مطالعه کرده‌اید و شرایط و قوانین آن را پذیرفته‌اید.

  1. مطابق قوانین و مقررات ایران، برای خرید و فروش و استفاده از سرویس‌های تجاری، دارا بودن حداقل سن قانونی لازم است. لذا شما (کاربر) می‌بایست 18 (هجده) ‌سال تمام یا بیشتر سن داشته باشید و در غیر این صورت تنها با مجوز و نظارت قانونی والدین قانونی یا سرپرست قانونی خود می‌توانید از خدمات «BVIS»مانند خرید و فروش محصولات خود استفاده کنید.
  2. برای حساب کاربری لازم است یک شماره همراه معتبر و متعلق به خودتان ارائه کنید. در غیر این صورت، شما (کاربر) در برابر مالک شماره همراه تماماً و کاملاً مسئول خواهید بود. همچنین با هر شماره همراه فقط یک حساب کاربری می‌توان ایجاد کرد.
  3. نام کاربری شما به صورت عمومی نمایش داده می‌شود و به تمامی فعالیت‌های شما (کاربر) در «BVIS»پیوند می‌خورد؛ بنابراین نام کاربری مناسبی برای خود انتخاب کنید. انتخاب نام‌های غیر اخلاقی (توهین‌آمیز، مبتذل، رکیک و زننده)، نام‌ها و نشان‌هایی که جزو مالکیت معنوی دیگران به شمار می‌آیند یا به برندهای ثبت شده متعلق است (مگر با ارائه مدارک و مجوزهای مستند)، جزو مصادیق نقض شرایط استفاده از «BVIS»است.
  4. با «BVIS»و دیگر کاربران «BVIS»، اعم از دیگر فروشگاه‌داران و البته مشتریان، صادقانه رفتار و از خود اطلاعات دقیق وارد کنید. درج اطلاعات نادرست یا تظاهر به شخصی دیگر بودن در تاسیس حساب کاربری، جزو مصادیق جرم در «BVIS»و شکایت توسط دیگران است و حسب مورد و بنا به تصمیم «BVIS»ممکن است منجر به تعلیق یا مسدود شدن یا حذف کامل حساب کاربری شما (کاربر) در «BVIS»گردد.
  5. شما (کاربر) به‌تنهایی و به صورت مستقل مسئول تمامی فعالیت‌هایی هستید که توسط حساب کاربری شما انجام می‌شود. اگر شما استفاده از حساب کاربری خود را در اختیار دیگری گذاشتید یا به صورت اشتراکی از آن بهره‌برداری کردید، تمام مسئولیت و عواقب آن به عهده شخصی است که اطلاعات صورت‌حساب و پرداخت‌ها به نام اوست.
  6. اگر شما (کاربر) به عنوان یک واحد تجاری (شخصیت حقوقی) برای ثبت و تاسیس حساب کاربری در «BVIS» اقدام می‌کنید، به صورت شخصی اقرار و ضمانت کرده‌اید که به عنوان نماینده آن واحد تجاری (شخصیت حقوقی) اختیار و قدرت موافقت و تبعیت از قوانین و شرایط استفاده از «BVIS» را به عهده دارید. همچنین قید می‌شود که واگذاری حساب‌ کاربری به غیر، در «BVIS»تعریف نشده است.
  7. مسئولیت حفاظت از اطلاعات و امنیت حساب کاربری، مانند نام کاربری و رمز عبور، با شما (کاربر) است. لذا در حفظ و ارتقاء امنیت رمز عبور خود مراقبت‌های لازم را داشته باشید و در صورت سرقت یا مفقود شدن اطلاعات کاربری در اسرع وقت به «BVIS» اطلاع دهید. همان طور که در بالا ذکر شد مسئولیت همه فعالیت‌های انجام شده از حساب کاربری به عهده کاربر (شما) است.
  8. ایجاد حساب کاربری در «BVIS»و همچنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از «BVIS»، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، فرانشیز و یا نظایر آن را مابین شما (کاربر) و «BVIS» ایجاد نخواهد کرد.
  9. ممکن است «BVIS»در شرایطی، از کاربر درخواست ارائه مدارک، اطلاعات تکمیلی و احراز هویت کند. در این صورت، کاربر (شما) متعهد خواهد بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طبق زمان اعلام‌شده از سوی «BVIS» ارائه کند. در غیر این صورت، «BVIS»می‌تواند حساب کاربری را مسدود کند و به کاربر هیچ خدماتی ارائه نکند.

سیاست حفظ حریم خصوصی

  1. حفظ اطلاعات خصوصی کاربران، جزو موارد مهم «BVIS» است. شما با استفاده از «BVIS»رضایت خود را جهت استفاده و دسترسی به اطلاعات خود، به ‌‌شیوه‌ای که در این سند بیان می‌شود و همچنین برای بهبود تجربه‌های کاربری و تسهیل روابط تجاری فی‌مابین کاربران، اعلام می‌کنید. این سیاست صرفاً بر موارد استفاده و بهره‌برداری از «BVIS»، صدق می‌کند و «BVIS»هیچ مسئولیتی در قبال محتوا یا سیاست‌های حفظ حریم شخصی سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا سایر خدمات هیچ یک از اعضای خود، شرکا و همکاران تجاری، اشخاص ثالث بهره‌بردار از خدمات «BVIS»ندارد.
  2. «BVIS»بر آن است که تمامی کاربران آن حداقل هجده سال تمام (سن قانونی) یا مجوز و نظارت قانونی والدین قانونی یا سرپرست قانونی خود را داشته باشد. لذا این قانون به مواردی که در زیر سن قانونی از «BVIS»استفاده می‌کنند نمی‌پردازد.
  3. بسته به خدمات و سرویسی که شما (کاربر) انتخاب خواهید کرد، «BVIS»اطلاعاتی را از شما دریافت و ذخیره می‌کند؛ اطلاعاتی نظیر نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره همراه، ایمیل،‌ نشانی پستی و تلفن محل سکونت و کسب‌وکار، اطلاعات حساب بانکی.
  4. ممکن است «BVIS»جهت اطمینان بیشتر نسبت به رعایت مفاد شرایط و ضوابط استفاده از «BVIS»و دریافت اطلاعات بیشتر از برخی صاحبان فروشگاه در بازار پیرامون وضعیت کسب‌وکار یا کالاهای عرضه‌شده، و نیز برای احراز صحت برخی موارد ادعاشده یا خدمات ویژه، از شما (کاربر) درخواست کند تا برگ تکمیل تقاضای آن کالا یا خدمت را تکمیل کنید.
  5. همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری برخی موارد خاص، پیگیری‌های حقوقی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری «BVIS»، ممکن است اطلاعات دریافتی از شما (کاربر)، توسط کارکنان مختلف «BVIS»یا گروه‌های مشاور، در زمان‌بندی‌های مختلف رویت و بررسی گردد.
  6. فعالیت‌های شما (کاربر) در بازار «BVIS»با نام کاربری‌تان پیوند دارد و بر اساس نسخه فعلی یا آتی بازار BVIS، تمام یا بخشی از اطلاعات کاربری و فعالیت‌های شما (کاربر) به صورت پیش‌فرش در پلتفرم اصلی «BVIS»و نیز اپلیکیشن‌ها و سایر ابزارهای و صفحات وابسته به آن، برای عموم مخاطبان بازار «BVIS»قابل‌مشاهده است و نیز در فضای مجازی و اینترنت (مانند نتایج موتورهای جستجوگر ایرانی و خارجی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به اینترنت)، در دسترس دیگران برای جستجوی شما در این فضاها قرار دارد. البته کاربران «BVIS» با امکانات کنونی یا بعدی حساب کاربری، می‌توانند تنظیماتی را برای اطلاعات پایه و اشتراک‌گذاری انجام دهند. از جمله اطلاعات کاربری و فعالیت‌های شما (کاربر) در «BVIS»از این قرار است: نام و عکس‌تان؛ تاریخ پیوستن و حضورهای مختلفتان در «BVIS»؛ محصولاتی که خرید کرده‌اید یا درباره آن‌ها نظر و امتیاز داده‌اید؛ نظرهایی که شما در صفحات مختلف «BVIS» ارائه کرده‌اید (مانند مطالب وبلاگ)؛ دنبال‌کنندگان شما و دنبال‌شوندگان توسط شما؛ صفحه فروشگاه و صفحات محصولاتی که برای فروش یا اهدا (مجانی) عرضه کرده‌اید و محصولاتی که فروش رفته است و تعداد آنها؛ نظرها و امتیازهای خریداران و مخاطبان «BVIS»در صفحه فروشگاه یا محصولات فروشگاه‌دار و دسته‌بندی‌ها و رتبه‌بندی‌های انجام گرفته از سوی «BVIS».
  7. ممکن است شما از طریق یک سیستم و اپلیکیش واسط و بیرون از «BVIS»، به «BVIS»متصل شوید که در این صورت، درخواست دریافت اطلاعات از شما (کاربر)، تابع قوانین و شرایط ذکر شده خواهد بود.
  8. «BVIS»به دلایل متعددی، از جمله درک رفتار مشتریان خود و تدارک تجربه مشتری بهتری برای ایشان، از فن‌آوری‌هایی مانند کوکی‌ها (نظیر cookies, clear gifs, log files, and flash cookies) استفاده می‌‌کند.
  9. «BVIS»اطلاعات دریافتی خود از کاربران را به شیوه‌های مختلفی استفاده خواهد کرد؛ به‌عنوان نمونه وقتی شما کالایی را خریداری می‌کنید، «BVIS» کلیه اطلاعات لازم نظیر نام کامل، نام کاربری،‌ شماره تماس، نشانی پستی را در اختیار فروشگاه‌دار (فروشنده) قرار خواهد داد.
  10. «BVIS»جهت برقراری ارتباط با شما (کاربر)، از کلیه روش‌های در دسترس مانند شماره تماس (برقراری تماس یا ارسال پیامک)، ایمیل، ارسال نوتیفیکیشن در اپلیکیشن و پیام در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان و سایر کانال‌های ارتباطی استفاده خواهد کرد.
  11. «BVIS»در تعامل با برخی شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان سرویس‌های موردنیاز، با بهره از ابزارهای تحلیل دیتا و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی خواهد پرداخت. همچنین با ارائه‌دهندگان خدمات جمع‌آوری، بهره‌برداری، ارتقا و تحلیل اطلاعات جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان و کاربران خود، همکاری می‌کند.
  12. «BVIS»اطلاعات شما را به شخص ثالث، بدون دریافت رضایت شما، یا در مواردی که در این سند قید شده است، به فروش نخواهد رساند.
  13. «BVIS»اطلاعات کاربران خود را در صورت درخواست رسمی مراجع ذی‌صلاح قضایی و انتظامی در اختیار آن مراجع قرار خواهد داد و تابع قوانین جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد.

محتوای کاربر (شما)

  1. آنچه شما (کاربر) به هر طریقی از قبیل عکس، نام کاربری و پروفایل، درج کامنت و نظر، نام فروشگاه، قصه محصول و تولیدکننده و نظایر آن و به طور کلی هر آنچه شما حین استفاده از خدمات «BVIS» در پلتفرم‌های «BVIS» درج و منتشر می‌کنید، صرفاً محتوای شما بوده و «BVIS» به هیچ عنوان مخاطب ادعایی پیرامون آن نخواهد بود و نسبت به آن هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
  2. مسئولیت فردی و انحصاری هر آنچه از سوی شما (کاربر) در بسترهای تهیه‌شده توسط «BVIS» درج و منتشر می‌گردد به عهده شما (کاربر) خواهد بود و «BVIS» نسبت به هر گونه خسارت یا ادعای احتمالی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت. مسئولیت پاسخگویی نسبت به مواردی که درج محتوا توسط شما (کاربر)، به هر طریق منجر به نقض حقوق اشخاص ثالث گردیده است، به عهده شما (کاربر) خواهد بود.
  3. شما (کاربر) با درج محتوا در هر بخش از بسترهای «BVIS»، مجوز بهره‌برداری از آن محتوا را به «BVIS»اعطا می‌کنید. «BVIS» ضمن حفظ حقوق شما (کاربر)، مجاز خواهد بود، در راستای توسعه طرح اکوسیستم و بازار اجتماعی «BVIS»، مطابق این مجوز از محتوای شما (کاربر) استفاده کند؛ مانند انتشار و بازنشر محتوای شما در بخش‌های مختلف «BVIS»و کانال‌های گوناگون آن (نظیر سوشال‌ها)، برای طرف‌های همکار در حوزه مارکتینگ و قرار گرفتن در فهرست‌های «BVIS»؛ و همین‌طور «BVIS» برای آموزش و ارتقای کاربران خود می‌تواند از محتواهای کاربران استفاده کند. برای مثال،‌ «BVIS» برای توسعه بازار و فروش فروشگاه‌های «BVIS»، از داستان‌های موفقیت کسب‌وکارهای مستقر در «BVIS»، برای ایجاد آگاهی و هوشیاری استفاده خواهد کرد و لذا برای تاثیرگذاری بیشتر مختار خواهد بود که محتوا را تغییر دهد و بازنشر کند.
  4. شما (کاربر) با درج محتوا، به «BVIS» یک حق انحصاری، قابل‌واگذاری به غیر، همه‌جانبه، غیر قابل‌استرداد، جهت عرضه، ویرایش، تغییر، نشر، بازنشر و بازتولید، جهت توسعه و ارتقای کاربری شما (کاربر) یا برند «BVIS» و نیز به طور کلی برای استفاده در هر قالب وابسته به پلتفرم‌ «BVIS»، نظیر سایت و اپلیکیشن، یا هر بستری نظیر مطبوعات و سایت‌های دیگر، اعطا می‌کنید. دریافت این مجوزها، برای توسعه طرح بازار اجتماعی «BVIS»، برندآگاهی بیشتر و به تبع آن، کسب سود بیشتر برای همه اعضای این بازار خواهد بود. دادن این مجوز به «BVIS»، می‌تواند به توسعه برند شما (کاربر / فروشگاه‌دار)، تجاری شدن محصولات و بهتر دیده شدن آن توسط مخاطبان کمک شایان توجهی کند.
  5. «BVIS» نسبت به حفظ دقیق و کامل حقوق مالکیت فکری تمام افراد (کاربر) ‌در بسترهای خود، حساسیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که هر گونه محتوای مندرج در بسترهای «BVIS» را ناقض حقوق مالکیت فکری خود می‌دانید، می‌توانید «BVIS» را نسبت به این امر مطلع سازید تا در صورت صحت، «BVIS» نسبت به حذف و اخطار به شخص خاطی اقدام کند. همچنین آگاه باشید، در صورتی که محتوای درج شده توسط شما (کاربر)، به وسیله «BVIS»، ناقض حقوق مالکیت معنوی و فکری یا قوانین تشخیص داده شود، «BVIS» می‌تواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند.
  6. «BVIS» بر آن است تا بازار اجتماعی «BVIS» یک محیط امن، قابل‌اعتماد و شفاف باشد. لذا درج هر گونه محتوایی (حتی نام کاربری، فروشگاه و محصول) که به نوعی ناقض قوانین موضوعه، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و نظم عمومی کشور باشند، ممنوع خواهد بود. شما (کاربر) متعهد خواهید بود از درج هر گونه محتوای غیرقانونی، غیراخلاقی، تهدیدآمیز، ناقض حقوق دیگران، حاوی عبارات ناپسند و گمراه‌کننده برای مخاطب خودداری کنید. «BVIS» محتواهایی را که به تشخیص خود مصداق هر یک از موارد فوق و یا به نوعی مغایر با اصول و قواعد بازار اجتماعی «BVIS» بداند، می‌تواند بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه «BVIS» مسموع نخواهد بود.

مالکیت و مصونیت BVIS

  1. مطابق این سند، «BVIS» یک مجوز قابل‌فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد استفاده از «BVIS»، به شما (کاربر) اعطا می‌کند.
  2. مطابق این سند، شما (کاربر) اعلام می‌کنید از هر گونه استفاده از خدمات «BVIS» که منجر به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران یا احکام اسلامی یا خلاف عرف جامعه می‌شود، خودداری خواهید کرد. به طور مثال، شما (کاربر) متعهد خواهید بود، هرگونه مجوزی که برای عرضه محصولات نیاز است، اخذ و بر اساس آن محصولات را در فروشگاه متعلق به خودتان (کاربر) عرضه کنید. عواقب عدم اخذ این مجوزها و ورود هرگونه خسارت به اشخاص ثالث، مستقیماً و منحصراً به عهده شما خواهد بود.
  3. هرگونه جمع‌آوری با/بدون قصد استفاده اطلاعات دیگران، استفاده از اطلاعات مشتریان «BVIS» که صرفاً در راستای ارائه محصولات در اختیار شما قرار گرفته است، سوء‌استفاده از دارایی‌های مادی و غیر مادی «BVIS»، نفوذ در نرم‌افزارهای «BVIS» و کدهای نرم‌افزاری مربوطه و مهندسی معکوس طرح بازار اجتماعی «BVIS»، ممنوع است.
  4. شما (کاربر) متعهد خواهید بود که از علائم و اسامی تجاری یا هر نوع علائم دیگر متعلق به «BVIS»، فقط به منظور شناساندن و تبلیغات محصولات خود در «BVIS» و در محدوده این قرارداد و صرفاً در جهت منافع بازار اجتماعی «BVIS»، استفاده خواهید کرد. هرگونه اقدام به ثبت هر یک از اسامی و علائم تجاری متعلق به «BVIS»، یا هر اسم و نشان و علامتی که می‌تواند به علت شباهت با علائم متعلق به «BVIS» اشتباه‌برانگیز باشد، و نیز استفاده از نام‌ها و علائم «BVIS» در نام فروشگاه‌ها یا محصولات، ناقض این توافق خواهد بود.
  5. همواره حق مالکیت «BVIS» بر مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی «BVIS» محفوظ است و بهره‌برداری و استفاده از هر یک از مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی متعلق به «BVIS» (مانند پلتفرم در نسخه وب و اپلیکیشن، برند، نشان تجاری، عناوین، طرح‌های بازاریابی، تخفیف‌ها، کمپین‌ها، علامت‌ها) در غیر چارچوب مشخص شده از سوی بازار اجتماعی «BVIS» یا خارج از عرف و عادت، به هر شکل مستقیم و غیرمستقیم، سوء‌استفاده تلقی می‌شود و ممنوع است.
  6. و در صورت هر گونه سوء استفاده تجاری یا غیر تجاری از هر یک این دارایی‌ها برای منافعی خارج از بازار «BVIS»، استفاده و بهره‌برداری در چارچوب غیر تعریف شده از سوی «BVIS»، و ایجاد خسارت مادی و غیر مادی به هر یک از این دارایی‌ها، «BVIS» مجاز است در مرحله نخست، تذکر شفاهی یا کتبی دهد یا کاربر را از طرح و برنامه خارج کند و در مرحله بعد، دسترسی کاربر را به خدمات «BVIS» به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری و فروشگاه‌داری کاربر را حذف کند و همواره می‌تواند خسارت و حقوق قانونی خود را نیز طبق مقررات این سند یا از طریق قانونی و قضایی، پیگیری و مطالبه کند.
  7. کاربران «BVIS» متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از طرح‌های بازاریابی پلتفرم بازار اجتماعی «BVIS» به صورتی که به «BVIS» یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در طرح‌های در جریان «BVIS» سوءاستفاده (مانند بهره‌برداری در جهت منافع شخصی یا آسیب زدن به «BVIS» اعم از آسیب مادی یا معنوی) کنند، «BVIS» ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری، مجاز خواهد بود مطالبات کاربر را که با سوءاستفاده کسب کرده است مسدود کند، با مراجعه به مراجع قضایی یا سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی برای جبران خسارات و مطالبه آن اقدام کند و کاربر حق هیچ گونه ادعایی در این خصوص ندارد.
  8. در صورتی که «BVIS» به جهت اقدامی که شما (کاربر) انجام داده‌اید تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، شما متعهد به دفاع و مصون ساختن «BVIS» از این گونه ادعاها خواهید بود. این بدان معناست که شما (کاربر) در این موارد از «BVIS» (شامل کلیه کارمندان و اشخاص تحت همکاری وی) دفاع خواهید نمود و «BVIS» را نسبت به تمام هزینه‌هایی که ممکن است در این جریان (اعم از هزینه‌های دادرسی، جذب وکلای مدافع و محکومیت‌های مالی) به «BVIS» تحمیل شود، مصون نگاه خواهید داشت.
  9. ممکن است در جریان استفاده از خدمات «BVIS»، با اشخاص دیگر حاضر در بازار به صورت آنلاین تعامل داشته باشید. مستحضر باشید، «BVIS» نظارتی بر این گونه مسائل ندارد و مسئولیت هر آنچه ممکن است در اثر این تعاملات روی دهد با خود اشخاص خواهد بود.
  10. مطابق این سند و شرایط خرید و فروش در «BVIS»، شما (کاربر)، «BVIS» را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به شما وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهید کرد و فروشگاه‌دار ضامن جبران خسارت است.
  11. هر محتوایی که هر شخص (کاربر) در «BVIS» منتشر می‌کند، مستقیماً مرتبط با شخص وی است و «BVIS» هیچ گونه مسئولیتی از جهت صحت، قانونی بودن و تطابق محتواهای منتشرشده با قواعد کپی‌رایت نخواهد داشت.
  12. شرایط این سند و مصونیت «BVIS»، مانع پیگیری قانونی توسط «BVIS» یا کاربران در مراجع ذی‌صلاح در جمهوری اسلامی نیست.
  13. «BVIS» تلاش می‌کند خدمات خود را برای همه دستگاه‌ها و گوشی‌ها و شبکه‌های مرتبط با اینترنت ارائه کند اما نسبت به آن هیچ تضمینی نمی‌دهد.

استفاده از خدمات «BVIS» (خرید و فروش)

افراد، مطابق شرایط این سند و با تاسیس حساب کاربری می‌توانند در «BVIS» فروشگاه بسازند و محصولاتشان را عرضه کنند و بفروشند یا محصول موردنظرشان را سفارش دهند و خرید کنند. در فرایند خرید و فروش در «BVIS»، علاوه بر حاکم بودن شرایط عمومی حساب کاربری، حریم خصوصی و محتوای کاربر (شما)، قواعد خاص دیگری نیز جزو شرایط استفاده از «BVIS» برای طرفین معامله (فروشگاه‌دار و خریدار) است که در ادامه آمده است.

الف. ایجاد فروشگاه و سهم طرفین

  1. راه‌اندازی فروشگاه و در اختیار گرفتن فضایی برای عرضه محصولات و خدمات در «BVIS»، رایگان و بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای است اما در ازای معاملاتی که به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت «BVIS» صورت می‌گیرد، بسته به نوع محصول، میزان فروش و عوامل موثر نظیر آن، پس از کسر کسورات قانونی (مانند مالیات)،‌ «درصد مشخصی» به «BVIS» تعلق می‌گیرد و امکان استرداد آن به فروشگاه‌دار (کاربر) وجود ندارد.
  2. آخرین درصد و سهم مصوب BVIS، هنگام ایجاد فروشگاه به اطلاع کاربر می‌رسد. همچنین تغییر در این درصد و مبنای محاسبه نیز از طریق رسانه‌ها و راه‌های ارتباطی «BVIS» اطلاع‌رسانی می‌گردد. سهم BVIS از ابتدای سال 97 برای کاربرانی که فروشگاه خود را از ابتدای این سال ایجاد و تاسیس کرده‌اند، حداکثر 12 (دوازده) درصد است.
  3. مبلغ خالص سهم عرضه‌کننده از درآمد حاصل از فروش محصولات عرضه و فروخته‌شده از طریق فروشگاه اختصاص داده‌شده به عرضه‌کننده، در صورت رضایت مشتری و پس از کسر کسور قانونی، طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب بانکی (از طریق شماره بانکی شبا) که مالکیت کامل آن متعلق به فروشگاه‌دار است، پرداخت می‌شود.
  4. رویکرد اساسی «BVIS»، کسب رضایت کامل و صد درصدی مشتری نسبت به محصول است، لذا در صورتی که «BVIS» تشخیص دهد، عدم رضایت مشتری به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهل‌انگاری عرضه‌کننده بوده است، طبق قوانین بازگرداندن محصول عمل می‌شود.

ب. اداره فروشگاه و بهره‌برداری از آن

  1. راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه پس از فعال‌سازی آن توسط «BVIS»، به طور کامل به عهده فروشگاه‌دار (کاربر) خواهد بود. فلذا کلیه مسائل مربوط به آن از قبیل تولید و بارگذاری محتوا و اطلاعات محصولات، قیمت‌گذاری و تنظیم هزینه ارسال آن‌ها به عهده فروشگاه‌دار (کاربر) خواهد بود. «BVIS» مطابق مقررات و شرایطی که بخش مهمی از آن در این سند منتشر شده و به اطلاع کلیه کاربران (اعم از خریداران و فروشگاه‌داران) رسیده است صرفاً گرداننده این بازار و ناظر بر پلتفرم و خدمات آن خواهد بود.
  2. بنای اولیه «BVIS» تسهیل و تسریع در فروشگاه‌دار شدن شما و تدوام این امر است؛ اما ممکن است «BVIS» در شرایطی و بنا به هر دلیل متعارفی، از فروشگاه‌دار (کاربر) ‌درخواست ارائه مدارک و اطلاعات تکمیلی درباره محصول عرضه‌شده کند. در این صورت، فروشگاه‌دار متعهد خواهد بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طی فرصت اعلام‌شده از سوی «BVIS» ارائه کند. در غیر این صورت، «BVIS» می‌تواند حساب کاربری فروشگاه‌دار را به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا حساب کاربری و فروشگاه‌داری کاربر را حذف کند یا از فروش محصول یا محصولاتی جلوگیری کند و فروشگاه‌دار از این جهت هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.
  3. نام‌گذاری فروشگاه و محصولات و نیز معرفی و توضیحات مربوط به آن‌ها، مشمول شرایط مندرج در «محتوای کاربر» است. از‌این‌رو، به کار بردن هرگونه عبارت یا جمله‌ای در نام‌گذاری فروشگاه یا محصول و همچنین توضیحات و ویژگی‌هایی که برای فروشگاه و محصولات خود می‌نویسید، در صورتی که صرفاً ادعا بوده و ادله اثبات‌کننده برای آن نداشته باشید، ممنوع است و هرگونه ادعایی از سوی اشخاص ثالث به عنوان سرقت یا نقض مالکیت فکری و معنوی، برعهده فروشگاه‌دار (کاربر) است و در صورت اقدام از سوی کاربر، «BVIS» می‌تواند طبق شرایط پایان همکاری و فسخ عمل کند.
  4. عرضه، تبلیغ و فروش محصولات غیرقانونی و غیرمجاز در فروشگاه ممنوع است. همچنین عرضه، تبلیغ و فروش هر محصولی که به اخذ مجوز خاصی نیاز دارد، بدون گرفتن مجوز‌های لازم ممنوع است و در صورت تخلف فروشگاه‌دار (کاربر) و منجر شدن به آسیب یا شکایت اشخاص، فروشگاه‌دار ضامن جبران خسارت و «BVIS» مبرّی از مسئولیت است.
  5. عرضه و فروش محصولات تحت عنوان «دارو» و ادعای درمان و سلامت، بدون مجوز سازمان غذا و دارو جرم است و «BVIS» به محض تشخیص و شناسایی این موارد، از نمایش و فروش این محصولات جلوگیری خواهد کرد و نیز می‌تواند حساب کاربری فروشگاه‌دار (کاربر) را مسدود یا فروشگاه را تعطیل کند و فروشگاه‌دار از این جهت هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.
  6. به طور کلی، همه مسئولیت و تبعات ادعای هرگونه خواص برای محصولات، بدون امکان اثبات و ارائه ادله اثبات‌کننده، بر عهده فروشگاه‌دار (کاربر) است؛ مانند اصطلاح «ارگانیک» در محصولات کشاورزی یا ادعاهایی نظیر شفابخش، تضمینی و معجزه‌آسا در محصولات خوراکی.
  7. استفاده از عناوین نیازمند مجوز از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی و مراکز علمی و حوزوی، اسامی متعلق به برندهای ثبت‌شده،‌ اسامی مقدس (مانند نام‌ها و القاب چهارده معصوم و امام‌زادگان مشهور)، نام‌های کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف فروشگاه‌دار (کاربر) و منجر شدن به شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، تمام مسئولیت و عواقب آن با فروشگاه‌دار است.
  8. همه مسئولیت مغایرت محصول ارسال‌شده برای خریداران، با شرح محصول، ویژگی‌ها، وزن آن، تعهد به زمان آماده‌سازی ارسال محصول، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش، برعهده فروشگاه‌دار (کاربر) است و در صورت تخلف فروشگاه‌دار (کاربر)، «BVIS» حق تذکر، تعیین جریمه و غیرفعال کردن حساب کاری و فروشگاه را دارد.
  9. فروشگاه‌دار (کاربر) می‌پذیرد که از فروشگاه اختصاص داده‌شده به وی، صرفاً جهت عرضه، فروش و ارسال همان محصولات مندرج در فروشگاه استفاده کند. فلذا فروش و ارسال هر محصول عرضه نشده در فروشگاه (اعم از قانونی یا غیرقانونی، دارای مجوز یا بدون مجوز)، از طریق سفارش خرید «BVIS»، ممنوع است. بر این اساس کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از اقدام به این مسئله، به طور کامل به عهده فروشگاه‌دار است و وی موظف به جبران کلیه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به «BVIS» و همچنین مراجع ذی‌صلاح قضایی خواهد بود.
  10. اگر فروشگاه‌داری برای یک ماه، چه از طریق سایت یا اپلیکیشن، هیچ ورودی به کاربری یا فروشگاه خود نداشته باشند، «BVIS» می‌تواند حساب کاربری و فروشگاه کاربر را مسدود و تعطیل کند.
  11. نظر به تکلیف قانونی صاحبان کسب‌وکارها مبنی بر اعلام مالیات‌های تکلیفی خود به اداره مالیات حوزه مالیاتی مربوطه، هر یک از کاربران (اعم از مشتریان و فروشگاه‌داران) موظف‌اند، نسبت به انجام تکالیف قانونی خود پیرامون این مسئله در مواعد مقرر اقدام کنند. بدیهی است ارائه گزارش‌های مالیاتی «BVIS» به اداره مالیات، ارتباطی به کاربران و بویژه صاحبان فروشگاه ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آن‌ها نخواهد بود.
  12. هرچند «BVIS» از فروش محصولات کارمزدی دریافت می‌کند اما از آنجا که خدمات تجارت الکترونیک را مانند اختصاص صفحه فروشگاه و محصولات، به رایگان در اختیار فروشگاه‌داران (کاربران) ‌قرار می‌دهد، برای ایجاد ترافیک و افزایش بازدید از فروشگاه و محصولات، هزینه‌های متعدد فنی (مانند تامین اینترنت، سرور و سخت‌افزار لازم) و تبلیغاتی می‌کند و فروشگاه‌داران بدون نیاز به دانش فنی و با کمترین هزینه، به فروش و سود می‌رسند، طبق پذیرش این سند، فروشگاه‌دار متعهد می‌شود که تا یک سال پس از اولین فروش محصول (کالا یا خدمات)، با نامی که در «BVIS» فعالیت داشته است و نیز برای محصولات ارائه‌شده در «BVIS»، به صورت مستقل یا در پلتفرم‌های دیگری که به «BVIS» تعلق ندارد، فروشگاه اینترنتی و وب‌سایت فروشگاهی ایجاد نکند. چنانچه فروشگاه‌دار خلاف این شرط و تعهد عمل کند، «BVIS» حق شکایت به شورای رقابت و دیگر راهکارهای قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.
  13. کاربران «BVIS»، مجاز نیستند بازدیدکنندگان سایت و نیز اعضای آن (خریدار یا فروشگاه‌دار) را با هدف خرید و فروش محصولات، به بیرون از بازار «BVIS» هدایت کند. در صورت اطلاع «BVIS» از این موضوع، «BVIS» مجاز است دسترسی کاربر را معلق یا قطع کند و درباره میزان معاملات و درآمد حاصله و دریافت کارمزد و کسر از اعتبار کاربر اقدام کند.

ج. تسویه‌حساب با فروشگاه‌داران

  1. برای آغاز تسویه‌حساب فروشگاه‌دار (کاربر)،‌ چهار شرط ارسال محصول،‌ ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیرپستی، دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او، و ثبت حساب بانکی شبا که مالکیت کامل آن متعلق به فروشگاه‌دار است،‌ ضرورت دارد؛ بنابراین تا همه شرایط تسویه‌حساب وجود نداشته باشد، فرآیند تسویه‌حساب با فروشگاه‌دار به جریان نخواهد افتاد حتی اگر سفارش توسط فروشگاه‌دار ارسال شده و به دست مشتری هم رسیده باشد.
  2. از هر تراکنش موفق،‌ طبق توافق زمان ایجاد فروشگاه، کارمزد «BVIS» کسر می‌شود و مابقی طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب بانکی (شبا) فروشگاه‌دار واریز می‌گردد. همچنین «BVIS» هزینه ارسال محصولات و رساندن آن به دست مشتری را از خریدار دریافت و طبق شرایط تسویه حساب، به حساب فروشگاه‌دار پرداخت می‌کند.
  3. لازم به ذکر است که تسویه‌حساب در اسفند و فروردین هر سال، به دلیل تعطیلات رسمی و ترافیک نقل و انتقال بانکی و حسابداری پایان سال «BVIS»، با کمی تغییر انجام خواهد شد و به طور معمول آخرین تسویه هر سال در آخرین هفته کاری اسفندماه و اولین تسویه در سال جدید کاری در نیمه دوم فروردین ماه انجام خواهد شد.
  4. ریز جزئیات تمام تراکنش‌های فروشگاه‌داران در «BVIS» موجود است و «BVIS» بر همین مبنا واریز را برای فروشگاه‌دار انجام می‌دهد. «BVIS» بسترهای لازم را برای مشاهده مبلغ تسویه‌نشده و ریز جزئیات توسط فروشگاه‌دار فراهم می‌کند.
  5. هزینه کوپن‌های تخفیف به نوع کوپن بستگی دارد. اگر فروشگاه‌دار کوپن را ایجاد کرده است، همه هزینه کوپن به عهده اوست. کوپن‌های ایجادشده توسط «BVIS» نیز دو نوع هستند. یک نوع،‌ کوپن‌های تخفیفی خود «BVIS» که تماماً به عهده «BVIS» است. نوع دوم،‌ کوپن‌های مشارکتی که با ثبت‌نام فروشگاه‌دار اعمال می‌شوند. هزینه این کوپن‌ها به صورت مشارکتی به عهده فروشگاه‌دار و «BVIS» است و درصد مشارکت بر اساس همان توافقی است که هنگام ثبت‌نام در هر طرح، فروشگاه‌دار با «BVIS» امضا می‌کند.

د. خرید از BVIS

  1. هیچ یک از محصولاتی که در مجموعه بسترهای فراهم‌شده در «BVIS» به فروش می‌رسد توسط «BVIS» تولید، انبارداری و بررسی کیفی نمی‌شود، بلکه همه این کالاها مستقیماً و منفرداً توسط خود فروشگاه‌داران، تولید یا عرضه می‌شوند. فلذا «BVIS» علی‌رغم تلاش روزافزون جهت پالایش محصولات عرضه‌شده از جهات مختلف و ایجاد پالایه‌های (فیلترهای) کیفی و قانونی، به دلیل گستردگی جغرافیایی و تنوع محصولات و کالاها، عملاً نمی‌تواند نسبت به تضمین کیفیت، سلامت یا حتی قانونی بودن محصولات از هر جهت، اقدام کند؛ بنابراین صرف نظر از عدم مسئولیت «BVIS» نسبت به کیفیت و سلامت قطعی محصولات عرضه‌شده در فروشگاه‌ها، فروشگاه‌دار ضامن جبران خسارت است و هر گونه ادعایی باید علیه صاحب فروشگاه طرح شود و شما (کاربر)، «BVIS» را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به شما وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهید کرد.
  2. در «BVIS» فروشگاه‌دار (کاربر) می‌تواند برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تعیین و ثبت ‌کند که شامل زمان لازم برای خرید مواد اولیه، ساخت محصول، بسته‌بندی اولیه و آماده کردن آن برای مرحله بعدی یعنی ارسال و پست است؛ بنابراین زمان آماده‌سازی، فاصله زمانی میان ثبت سفارش تا پیش از پست و ارسال محصول است و مدت زمان پست جزو آن نیست و به نوع پست (سفارشی و پیشتاز) و فعالیت اداره پست برمی‌گردد.
  3. در «BVIS» فروشگاه‌دار (کاربر) می‌تواند برای ارسال محصول، محدودیت مکانی ایجاد کند و این قابلیت را برای یک یا چند استان یا شهر در نظر بگیرید. ازاین‌رو، سفارش این محصولات فقط برای مکان‌های محدودشده ممکن است.
  4. هزینه ارسال محصول به صورت پیش‌فرض، هزینه‌های پست سفارشی و پیشتاز بر اساس الگوی ارائه شده توسط شرکت پست ایران است اما فروشگاه‌دار خودش نیز می‌تواند هزینه ارسال پستی و غیرپستی محصول را تنظیم ‌کند و خریدار با اطلاع از هزینه نهایی (بهای محصول به علاوه هزینه ارسال)، وجه سفارش را پرداخت می‌کند. ازاین‌رو، «BVIS» به جهت متغیر بودن هزینه ارسال، تعهدی نسبت به تنظیمات ارسال فروشگاه‌دار ندارد.
  5. در «BVIS»، طبق شرایط ذکر شده در قوانین بازگرداندن محصول در این سند، حق لغو سفارش یا درخواست تاخیر ارسال توسط فروشگاه‌دار و نیز حق بازگردان محصول توسط خریدار محفوظ است و همه کاربران (اعم از خریدار و فروشگاه‌‌دار) با تاسیس حساب کاربری، این قوانین و شرایط را مطالعه و می‌پذیرند.

شرایط بازگرداندن محصول

رضایت مشتریان «BVIS» از اصول بنیادین بازار اجتماعی «BVIS» است و «BVIS» همه تلاشش را می‌کند که این رضایت، محقق شود. از این رو، امکان مرجوع کردن کالاهای دارای اشکال، از حقوق مشتری‌های «BVIS» است. ضمن این که به هر حال «BVIS» یک بازار اجتماعی است و ذاتاً درصد خطا را نمی‌شود به صفر رساند اما این حق مشتری و نیز درخواست فروشگاه‌دار برای لغو یا تاخیر در ارسال، طبق قوانین بازگرداندن محصول (عودت کالا) محفوظ است.

الف. لغو سفارش یا درخواست تاخیر در ارسال توسط فروشگاه‌دار

  1. فروشگاه‌دار (کاربر) تا 16 (شانزده) ساعت پس از تاریخ و ساعت ثبت سفارش،‌ حق لغو کل سفارش را دارد و نیز این حق را که برای همه یا بعضی از کالاهای یک سفارش، «تاخیر در ارسال» را درخواست کند. این درخواست مستقیماً از طریق صفحه رهگیری سفارش و پیامک،‌ به مشتری (کاربر) اطلاع داده خواهد شد. بر این اساس، سه حالت رخ خواهد داد که قوانین «BVIS» درباره آن این چنین می‌گوید:

الف. در صورت قبول مشتری، تاریخ درخواستی فروشگاه‌دار، به عنوان مهلت جدید ارسال در سفارش منظور می‌گردد.

ب. اگر مشتری درخواست تاخیر در ارسال را نپذیرد، سفارش نسبت به کالا یا کالاهایی که فروشگاه‌دار درخواست تاخیر در ارسال آن‌ها را داشته، لغو خواهد شد و وجه محصول طبق قوانین بازگرداندن محصول به حساب مشتری واریز می‌گردد.

ج. اگر مشتری تا 6 (شش) ساعت کاری پس از درخواست تاخیر در ارسال، پاسخی ندهد، درخواست فروشگاه‌دار به طور خودکار پذیرفته خواهد شد و تاریخ جدید به عنوان مهلت ارسال سفارش برای فروشگاه‌دار منظور می‌گردد. این شش ساعت، شامل همه روزهای هفته (اعم از تعطیل و غیر تعطیل) می‌شود؛ اما ساعت 12 شب تا 7 صبح در آن لحاظ نمی‌شود؛ یعنی اگر فروشگاه‌دار ساعت 11 شب درخواست تاخیر بزند، مشتری تا 12 ظهر فردا فرصت دارد این درخواست را بپذیرد یا رد کند. در صورت سکوت او، ساعت 12 ظهر، درخواست تاخیر به صورت خودکار پذیرفته خواهد شد.

  1. فروشگاه‌دار (کاربر) برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تا قبل از ارسال (مانند زمان لازم برای خرید مواد اولیه، ساخت محصول، بسته‌بندی و آماده‌سازی برای مرحله بعدی و ارسال به مشتری)، تعیین و ثبت می‌کند، بنابراین وی حداکثر تا سه بار می‌تواند درخواست تاخیر در ارسال را اعمال کند و پس از هر درخواست، طبق حالت‌های قبلی، مشتری حق پذیرفتن یا نپذیرفتن درخواست فروشگاه‌دار را دارد. همچنین حداکثر مجموع زمان‌های تاخیر در ارسال، برای 30 (سی) روز پس از تاریخ سفارش خواهد بود و در صورت عدم ارسال سفارش، وجه پرداختی مشتری طبق قوانین بازگرداندن محصول به حساب مشتری واریز می‌گردد.
  2. در صورت لغو کل سفارش (همه محصولات سبد خرید) توسط فروشگاه‌دار‌، وجه سفارش با احتساب هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌‌ به حساب مشتری برگردانده می‌شود و اگر لغو سفارش نسبت به بعضی از محصولات یک سفارش باشد،‌ تنها وجه خرید همان بخش و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، ‌طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌‌ به حساب مشتری برگردانده می‌شود.
  3. «BVIS» می‌تواند برای فروشگاه‌دار (کاربر) نسبت به تعداد درخواست لغو سفارش یا تاخیر در ارسال توسط خودش و نیز ثبت عدم رضایت یا گزارش مشکل توسط مشتری، امتیاز منفی و جریمه لحاظ کند.

ب. انصراف از خرید توسط خریدار (کاربر)

  1. بر اساس بند 37 قانون تجارت الکترونیک،‌ در هر معامله از راه دور، «مصرف‌کننده» تا 7 (هفت) روز کاری حق انصراف از خرید دارد. آغاز حق انصراف، برای کالاها از تاریخ تسلیم کالا به مصرف‌کننده است و برای خدمات، از روز انعقاد است. از این ‌رو، در «BVIS» مصرف‌کننده با استفاده از لینک رهگیری سفارش که برایش پیامک می‌شود، همچنین از طریق ورود به حساب کاربری خود از طریق سایت یا اپلیکیشن، تا 7 (هفت) روز از حق انصراف خود استفاده کند یا رضایت خود را ثبت یا مشکل را گزارش کند. در غیر این صورت و پس از گذشت هفت روز، سیستم به طور خودکار رضایت مصرف‌کننده را روی سفارش ثبت می‌کند.
  2. بر اساس بند 37 قانون تجارت الکترونیک،‌ حق انصراف برای «مصرف‌کننده» لحاظ شده است و این حق در جایی است که یک طرف معامله فروشندگان کالا یا ارائه‌دهندگان خدمات و در طرف دیگر، مصرف‌کننده باشد؛ بنابراین اگر سفارش محصول (کالا و خدمات) به تعداد و به صورت عمده (مغایر با هدف مصرف) صورت بگیرید، حق انصراف شامل آن نمی‌گردد.
  3. طبق آیین‌نامه اجرایی مواد 38 و 42 قانون تجارت الکترونیکی (مصوب سال 1388)، مصرف‌کننده در موارد زیر به علت شرایط خاص کالا و خدمات، فاقد حق انصراف است:

الف. در مورد خدمات، در صورتی که با توافق مصرف‌کننده، ارائه آن قبل از پایان هفت روز کاری شروع شده باشد.

ب. ارائه خدمات برای تحویل موادغذایی یا سایر کالاهایی که مورد مصرف روزانه دارند.

ج. کالا یا خدماتی که قیمت آن‌ها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می‌شود و خارج از اختیار تامین‌کننده است.

د. کالاهای ساخته‌شده با مشخصات فردی مصرف‌کننده که به طور واضح جنبه شخصی دارند یا این که به دلیل طبیعت آن‌ها نمی‌توانند بازپس داده شوند و یا این که به سرعت قابلیت فساد و خرابی دارند.

هـ. نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بسته‌بندی‌شده که به وسیله مصرف‌کننده باز شده باشند.

و. روزنامه، نشریه و مجلات مطابق تعریف قانون مطبوعات.

ج. لغو سفارش توسط خریدار و پیش از ارسال و تسلیم کالا:

  1. بر اساس بند 38 قانون تجارت الکترونیک، اعمال حق انصراف در فروش کالا، با تسلیم کالا به مصرف‌کننده شروع می‌شود؛ بنابراین شرایط لغو سفارش توسط خریدار و پیش از ارسال و تسلیم کالا از این قرار است:

الف. اگر مشتری (کاربر) پیش از این که فروشگاه‌دار شروع به خرید مواد اولیه یا تولید یا بسته‌بندی محصول کند یا کالا از طریق انبار فروشگاه‌دارن (مانند طرح یه‌کاسه) ارسال شده باشد، از خرید خود (کل سفارش و سبد خرید) منصرف شود و به «BVIS» اطلاع دهد و لغو سفارش از سوی «BVIS» تایید شود، سفارش کالا لغو می‌گردد و قیمت کالا و هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌‌ به حساب مشتری بازگردانده خواهد شد.

ب. چنانچه انصراف از خرید، در بازه زمانی خرید مواد اولیه و ساخت یا بسته‌بندی و ارسال باشد، امکان لغو سفارش برای مشتری وجود ندارد.

د. لغو سفارش توسط خریدار و پس از ارسال و تسلیم کالا:

  1. برای لغو سفارش پس از تسلیم کالا، لازم است خریدار (کاربر) پس از تحویل گرفتن کالا از فرصت قانونی (7 روز) و نیز امکانات فنی «BVIS» در سایت و اپلیکیشن‌ برای گزارش هر گونه مشکلی استفاده کند. در غیر این صورت، سیستم به طور خودکار رضایت کاربر را روی سفارش ثبت می‌کند و دیگر هیچ ادعایی مسموع نخواهد بود.
  2. به طور کلی، در صورت وجود هر گونه مشکل در کل سفارش تحویل گرفته‌شده یا بخشی از آن، خریدار (کاربر) علاوه بر ثبت گزارش، باید محصول/هایی را که مشکل دارند و نیز بسته‌بندی‌ اولیه فروشگاه‌دار و بسته‌بندی ارسال (مانند کارتن پستی) را بدون تغییرات و مخدوش کردن آن، تا زمان حل و فصل موضوع و بازگرداندن آن‌ها نزد خود نگهداری کند.
  3. اگر مغایرت و مشکل، بدون باز کردن بسته‌بندی محصول، قابل‌مشاهده و تشخیص است، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت اصلی و اولیه سفارش، امکان‌پذیر است. همچنین اگر مغایرت و مشکل، پس از باز کردن بسته‌بندی محصول و استفاده از آن، قابل‌مشاهده و تشخیص باشد، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت موجود محصول و بسته‌بندی‌ اولیه فروشگاه‌دار و بسته‌بندی ارسال، امکان‌پذیر است. در هر دو صورت، خریدار می‌بایست ضمن ثبت گزارش، با «خدمات مشتریان BVIS» برای عودت محصول، تعیین گیرنده («BVIS» یا فروشگاه‌دار)‌ و نوع ارسال (مانند آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع ارسال) هماهنگ کند.
  4. در صورت دریافت ناقص سبد خرید و عدم ارسال بخشی از سفارش توسط فروشگاه‌دار، خریدار حق انصراف از خرید آن بخش ناقص را دارد که در این صورت، تنها وجه خرید همان بخش ناقص و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب خریدار واریز می‌شود؛ و در صورت عدم انصراف خریدار، فروشگاه‌دار می‌بایست پس از هماهنگی با «خدمات مشتریان BVIS»، بخش ناقص سفارش را با هزینه خودش برای خریدار ارسال کند.
  5. در صورت ارسال محصول اشتباهی و خارج از سفارش ثبت‌شده، خریدار می‌بایست موضوع را به «خدمات مشتریان BVIS» اطلاع دهد و تا حل و فصل شدن مسئله، محصول را نزد خود به امانت نگهداری کند. بدیهی است که فروشگاه‌دار در مورد ارسال اشتباهی محصول و تبعات آن مسئول خواهد بود.
  6. تصاویر محصول برای اطلاع و کمک به خرید درج می‌شوند و تفاوت‌های جزئی محصول با آن‌ها ملاک لغو سفارش نیست، بلکه مغایرت با توضیحات و ویژگی‌های محصول و شرایط سفارش قابل ثبت گزارش و درخواست لغو آن است.
  7. در صورت آسیب‌دیدگی محصول/های سفارش بر اثر حمل‌ونقل یا باز کردن بسته‌بندی توسط خریدار، امکان لغو سفارش و انصراف از خرید امکان‌پذیر نیست.
  8. در صورت آسیب‌دیدگی محصول/های سفارش در اثر حمل‌ونقل هنگام ارسال محصول و تحویل به خریدار، طبق حالت‌های زیر عمل می‌شود:

الف. اگر سفارش از طریق انبار مرکزی فروشگاه‌داران در طرح «یه‌کاسه» ارسال شود، با رعایت شرایط بازگرداندن محصول (مانند حفظ وضعیت موجود محصول و بسته‌بندی‌ اولیه فروشگاه‌دار و بسته‌بندی ارسال و بازگرداندن آن)، خسارت وارده از سوی «BVIS» جبران می‌شود. این جبران خسارت، نافی مسئولیت شرکت پست و حق شکایت و پیگیری «BVIS» از آن‌ها نخواهد بود.

ب. در صورت استفاده فروشگاه‌دار از شبکه پستی کشور، آسیب‌دیدگی مشمول قوانین و شرایط شرکت پست ایران است و پیگیری و گرفتن خسارت با خریدار است؛ و چنانچه فروشگاه‌دار محصول را با بیمه آسیب‌دیدگی پست کرده باشد، طبق شرایط بیمه‌نامه عمل خواهد شد. همچنین خریدار می‌تواند محموله پستی را که وضعیت فیزیکی آن آسیب دیده است، از مامور پست تحویل نگیرد و طبق ضوابط شرکت پست اقدام کند.

ج. در صورت استفاده فروشگاه‌دار از شرکت‌های حمل‌ونقل (مانند باربری)، مراکز پیک و حمل کالا (مانند اسنپ کالا) یا از فروشگاه‌های خدمات ارسال در «BVIS» یا موارد دیگر، جبران خسارت و پیگیری آن مشمول قوانین و شرایط اعلام‌ و توافق شده آن شرکت‌ها و مراکز و فروشگاه‌هاست.

در هر صورت، خریدار می‌بایست هرگونه مشکل را به «BVIS» گزارش کند تا در صورت تخلف یا کوتاهی فروشگاه‌دار، وی را طبق آیین‌نامه‌های «BVIS» اعمال قانون کند و تا حد ممکن به خریدار در پیگیری و حل و فصل مسئله کمک کند.

  1. لغو سفارش محصولات موادغذایی و خوراکی که مصرف روزانه دارند، مواد فاسدشدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، داروها، ترکیبات و معجون‌های گیاهی و طب سنتی، و انواع کفش و پوشاک (مکر در صورت معیوب و غیرقابل استفاده بودن) به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن‌ها، در صورت باز شدن بسته‌بندی و استفاده از آن‌ها، امکان‌پذیر نیست. در صورت اختلاف میان خریدار و فروشگاه‌دار، طبق «شرایط مرجع رسیدگی به اختلاف» که در این سند آمده است عمل خواهد شد.
  2. اگر لغو سفارش توسط خریدار، به کل سفارش (همه محصولات داخل سبد خریدش) تعلق بگیرد و تایید شود، وجه سفارش به‌علاوه هزینه ارسال، به وی بازگردانده می‌شود اما اگر به بخشی از سفارش تعلق بگیرد، فقط وجه خرید همان بخش و بدون محاسبه هزینه ارسال (هرچند آن بخش، بیشترین وزن و هزینه ارسال سبد خرید را داشته باشد)، به وی بازگردانده می‌شود.
  3. اگر با لغو سفارش پس از تسلیم کالا توسط خریدار و تایید آن از سوی «BVIS»، فروشگاه‌دار از عودت محصول توسط خریدار منصرف شود،‌ باید این موضوع را به «BVIS» اطلاع دهد. در این صورت، «BVIS» نسبت به آن و وظیفه خریدار تصمیم خواهد گرفت. این موضوع، نافی تبعات ناشی از لغو سفارش نسبت به فروشگاه‌دار نیست.
  4. اگر با لغو سفارش و انصراف از خرید و تایید در سیستم، سفارش یا بخشی از آن به اشتباه توسط فروشگاه‌دار برای خریدار ارسال شود، خریدار پس از هماهنگی با «خدمات مشتریان BVIS»،‌ می‌تواند از حق انصراف خود بگذرد و معامله را قطعی کند یا محصول را طبق نظر و روش پیشنهادی «BVIS» بازگرداند. در این صورت، هزینه ارسال،‌ طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ از حساب فروشگاه‌دار کسر و به حساب خریدار واریز می‌گردد.
  5. اگر پس از خرید، معلوم گردد که قیمت محصول به دلیل اشتباه ریال و تومان، توسط فروشگاه‌دار به درستی ثبت نشده است،‌ چون مسئولیت ثبت قیمت و هر گونه اطلاعات محصول با فروشگاه‌دار است، «BVIS» در قبال این اشتباه هیچ مسئولیتی ندارد اما اگر به تشخیص «BVIS»،‌ این اشتباه فاحش باشد و باعث ضرر قابل‌توجهی برای فروشگاه‌دار می‌گردد،‌ «BVIS» می‌تواند سفارش را لغو کند و مبلغ کل سفارش (وجه خرید و هزینه ارسال) را طبق زمان‌بندی «BVIS» برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب خریدار بازگرداند.
  6. اگر به داوری و تشخیص «BVIS»، معلوم شود فروشگاه‌دار به تعهداتش درباره ویژگی‌های محصول، رعایت زمان آماده‌سازی و دیگر شرایط فروش عمل کرده است و مشتری همچنان ناراضی است، «BVIS» حق را به خریدار نخواهد داد.
  7. در موارد پیش‌بینی‌نشده برای لغو سفارش یا بازگرداندن محصول، طبق توافق «BVIS» و کاربران (فروشگاه‌دار و خریدار) عمل می‌شود و در صورت اختلاف میان آن‌ها، مرجع رسیدگی به اختلاف و حل و فصل مسئله «BVIS» خواهد بود.

فسخ و پایان همکاری

«BVIS» همواره از تداوم همکاری با شما (کاربر) استقبال می‌کند اما طبیعتاً هر فصلی از همکاری مشترک ممکن است روزی به دلایلی قانع‌کننده از سوی یکی از طرفین یا هر دو پایان پذیرد. در این بند، به قواعدی می‌پردازیم که بر وقوع فسخ قرارداد همکاری میان «BVIS» و شما (کاربر) حاکم خواهد بود:

  1. کاربر (شما) می‌تواند به صورت کتبی، درخواست فسخ حساب کاربری یا فروشگاه‌داری یا هر دو را به «BVIS» اعلام کند.
  2. با درخواست کتبی فسخ از سوی کاربر (شما) و موافقت «BVIS» و وقوع فسخ، هر گونه محتوایی که شما پیش از انجام فسخ همکاری در «BVIS»، منتشر کرده‌اید، کماکان برای «BVIS» قابل‌دسترسی خواهد بود.
  3. از آن جا که مطابق این سند، «BVIS» یک مجوز قابل‌فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد استفاده از «BVIS»، به شما (کاربر) اعطا می‌کند، و نیز ایجاد حساب کاربری در «BVIS» و همچنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از «BVIS»، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، فرانشیز و یا نظایر آن را مابین شما (کاربر) و «BVIS» ایجاد نمی‌کند، «BVIS» می‌تواند هر زمانی و به هر دلیلی و با/بدون اطلاع قبلی به کاربر، دسترسی وی به خدمات خود را به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری و فروشگاه‌داری کاربر را از «BVIS» حذف کند.
  4. حق قطع، تعلیق و تغییر در برخی خدمات «BVIS»، در هر زمان و بنا به هر دلیلی، برای «BVIS» محفوظ خواهد بود. «BVIS» در این مواقع مسئولیتی نسبت به تاثیری که ممکن است این اقدامات بر کار و درآمد شما داشته باشد، نخواهد داشت.
  5. وقوع فسخ،‌ مانع لزوم پرداخت صورت‌حساب‌های پرداخت‌نشده کاربر و «BVIS» نخواهد بود. همچنین پس از فسخ، سفارش‌‏های ثبت شده قبل از فسخ، معتبر و الزام‌آور است مگر این که میان «BVIS» و کاربران (فروشگاه‌دار و خریدار) توافق جدیدی صورت بگیرد.
  6. در صورت تخلف فروشگاه‌دار نسبت به انجام تعهدات پیش از فسخ و توافقات صورت‌گرفته، حق پیگیری قانونی برای کاربران (خریداران) و «BVIS» محفوظ است و «BVIS» می‌تواند مطالبات و هزینه‌های خود و خریداران را از مانده اعتبار فروشگاه‌دار نزد «BVIS» کسر کند.

قوانین استفاده از برخی ابزارهای BVIS

مرجع رسیدگی به اختلافات

  1. اختلافات میان فروشگاه‌دار و خریدار: «BVIS» بر اساس مدل طراحی‌شده خود بر آن است تا حد امکان دخالت مستقیم خود در روابط عرضه‌کنندگان و خریداران را کاهش دهد و بازار اجتماعی «BVIS» بر اساس خودگردانی پیش برود؛ اما با توجه به ضرورت پیگیری اختلافات احتمالی و حل و فصل سریع و مسالمت‌آمیز آن، در صورت بروز هر گونه اختلاف میان فروشگاه‌دار و خریدار، «BVIS» مرجع حل اختلاف است. «BVIS» می‌تواند نماینده یا نمایندگانی را به عنوان داور/داوران مرضی‌الطرفین معرفی کند تا بر اساس مفاد این سند و قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و عدل و انصاف به اختلافات رسیدگی کنند. داوری «BVIS» یا حکم این داور/داوران، معتبر، قطعی و برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.
  2. اختلاف با «BVIS»: مرجع رسیدگی به هرگونه اختلاف در تفسیر مفاد و اجرای این سند و هر گونه مشکل و گرهی که ممکن است در جریان تعامل «BVIS» با کاربر (اعم از خریدار و فروشگاه‌دار) شکل بگیرد، «BVIS» است. این اختلافات بدواً از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتیجه از این طریق، مسئله مطابق مفاد این سند و قوانین جمهوری اسلامی ایران، ظرف مدت چهار ماه توسط تک داور معرفی‌شده از سوی «BVIS» رسیدگی خواهد شد. حکم این داور، معتبر، قطعی و برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود.
  3. در صورت بروز اختلافات، در صورت توافق طرفین، انجام تعهدات اولیه تا حل و فصل کامل موضوع اختلافی ادامه می‌یابد و در غیر این صورت، تا زمان حل مناقشه، تعهدات طرفین متوقف خواهد شد.

 

خرید و فروش آنلاین، بدون واسطه​

شما می‌توانید در «BVIS» به طور مستقیم از فروشگاهای بازاری,خانگی و محلی خرید کنید.
محصولات مورد علاقه‌تان را جستجو کنید، کیفیت‌ها را مقایسه نمایید و از بین هزاران فروشگاه دار، بهترین‌ها را برای خرید انتخاب کنید. فروشگاه کالاهای منحصربه‌فردشان را برای شما آماده می‌کنند و به آدرس‌تان ارسال می‌کنند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه کیوبیک (فروشگاه آنلاین BVIS) می‌باشد.

سبد خرید